Перейти до основного вмісту

Влада Ірану хоче змусити одягти хіджаби учасниць Чемпіонату світу з шахів

Минулого тижня ФІДЕ оголосила, що наступний Чемпіонат світу з шахів серед жінок прийматиме Іран. Це означає, що учасниці будуть змушені покрити свої голови – щоб дотримати правові норми «скромності», введені в країні ісламськими фундаменталістами після революції 1979 року.



Чинна чемпіонка США Назі Пакідзе-Барнс заявила, що вона пропустить змагання, у знак протесту проти закону, що порушує права жінок.

«Я не носитиму хіджаб у підтримку пригноблення жінок, навіть якщо це означатиме, що я пропущу одне з найважливіших змагань у своїй кар’єрі. Я виступаю за свободу релігійного вибору. Я протестую проти рішення ФІДЕ не через релігію або народ Ірану, а через закони уряду, які обмежують мої права як жінки», - заявила вона.

Протест 22-річної чемпіонки грузинського походження може стати серйозним ударом по кампанії ісламських фундаменталістів з поширення хіджабу, як обов’язкового елементу одягу. Крім того, це може актуалізувати питання корупції у ФІДЕ, президент якої , російський бізнесмен Кірсан Ілюмжинов, знаходиться в санаційному списку США через фінансову підтримку Башара аль-Асада.

Її позицію Підтримала спільнота мусульман-реформаторів, заявивши, що західні ліберали часто заграють з ісламськими фундаменталістами, бажаючи зберегти «культурне розмаїття» та побоюючись бути звинуваченими в «ісламофобії». Але це призводить до порушення фундаментальних прав людини.

Ідея хіджабу засновано на думці, що жіноче волосся є частиною їх сексуальності, і його слід закривати щоб вберегти чоловіків і хлопчиків від спокуси. Втім, у Корані відсутні такі ідеї, а слово хіджаб там згадується 8 разів і жодного разу не позначає головний убір.

Пакідзе також створила відповідну петицію на адресу ФІДЕ.

  За матеріалами washingtonpost

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Академія сучасного політика - інфоцигани по-українськи

Інфоцигани – люди, що займаються проведенням навчань і тренінгів, які не несуть жодної корисної інформації і самі не маючи жодних компетенцій крім вміння віртуозно замилювати очі. Годуються, переважно, в середовищах «бізнес-тренерів», «мотиваційних спікерів» чи «тренерів особистого зростання», але освоюють і нові ніші. Наприклад, фантомний проект Академія сучасного політика освоює громадсько-політичну сферу. І я теж потрапив в їх тенета. Як з ними боротись? Зважаючи, що перед навчанням не укладається жодний договір, навіть електронна оферта, вони ніяк не фіксують свою діяльність на офіційному рівні - проблематично. Лише розголосом, та реальними відгуками. Оскільки на їх фб-сторінці відгуки відключені (ха, як неочікувано), залишаю його тут і розпишу свої враження від участі в програмі. Я записався на курс «Керівник проекту з розкрутки політика, партії, ГО, експерта». Як не дивно, та люди, що вчать організовувати проєкти  не можуть організувати власну роботу. Курс мав тривати з середини

Декомунізація в Полтаві. Коротке резюме

Create pie charts Google вже почав вносити на карти нові назви полтавських вулиць, що в сучасному світі є головним критерієм легітимізації. І оскільки головні пристрасті заспокоїлись можна тверезо оцінити результати декомунізації. Не будемо зараз зупинятись на ідеологічних питаннях. Звісно, особисто мені, неприємно, що визначальні для української історії постаті Кирила Осьмака, Василя Симоненко, Брія Горліс-Горського чи Петра Болбочан отримали малесенькі вулиці, а Міхновського взагалі проігнорували. Також дивно, що за компанію з націоналістами на задвірки міста відправили й Лева Вайнгорта, який аж ніяк не є контраверсійною фігурою для полтавців. Але це виключно суб’єктивна думка, тому краще зупинитися на кількох концептуальних моментах. По-перше дивним видається відмова від Котляревського району на користь Шевченківського. Адже Котляревський, на відміну від Кобзаря є чітким ідентифікатором Полтави по всій Україні. На території району знаходяться його сімейна садиба та могила тож

Варновий поділ в імперії Маур’їв

Індостан характеризується високим ступенем консервативності у суспільному житті. У побуті населення субконтиненту ще й досі зберігається ряд норм в суспільному житті, які було закладено ще в найдавніші часи.  Перші спроби кодифікації звичаєвого права припадають на IV ст. до н.е., під час утворення першої великої централізованої імперії – Маурійської. Виникнення централізованої держави призвело до певної уніфікації суспільних відносин. Однією з характерних ознак суспільних відносин є варнова диференціація суспільства яка виникла всередині І тис. до н. е. та зберігається на побутовому рівні ще й досі. Основними джерелами для нашого дослідження послужили перші кодифіковані збірки законів на території Індії «Артхашастра» та «Закони Ману». Також використовувались спогади Мегасфену під час візиту до Індії в переказі Страбона та буддійські джерела котрі ввібрав у себе Палійський канон. Традиційна картина варнового поділу виглядає наступним чином. Все індійське суспільство було поділене на

5 мавп у клітці і гроно бананів - експеримент який ніколи не проводився

  В клітку саджають п'ять мавп. Ставлять драбину, на вершину якої кладуть банан. Мавпи починають наввипередки лізти на драбину, щоб дістати банан. У цей момент їх поливають холодною водою. Тільки вони лізуть на драбину, їх поливають водою. Так роблять багато разів, аж поки у них не з'являється стійка асоціація: «драбина – холодна вода». Одну мавпу забирають з клітки, і замість неї підсаджують нову мавпу. Та нічого не знає і відразу ж лізе по драбині, щоб дістати банан. Але чотири інші мавпи, які знають про послідовність «драбина – вода», відразу ж починають її зупиняти. Вона знову на драбину, ті її знову зупиняють. Забирають ще одну мавпу яка знає, що «драбина = холодна вода». Замість неї запускають нову мавпу. Та на драбину - її всі зупиняють, причому нова мавпа, яка не знає про холодну воду, теж приєднується. Так зрештою висаджують всіх мавп, яких поливали водою, і підсаджують нових. Нарешті в клітці чотири мавпи, яких ніколи за спробу залізти на драбину водою не поливали. Ал

GeoINT ремонтної бази орків в Луганську

 19 травня в телеграм-каналі було оприлюднено відео з ремонтної бази на окупованій території Луганської області. З'ясовуємо точне місце знаходження цієї бази за допомогою відкритих даних.  Бачимо достатньо великий бетонний майданчик, очевидно, що він має знаходитись у більш-менш великому місті. Вивчаємо окуповані міста Луганської області в пошуках великого асфальтованого майданчику який був оточений наступними ознаками З одного боку - паркан за яким ростуть дерева З протилежного - якісь гаражі з блакитним дахом, при чому там два приміщення які стоять впритул одне до одного. Одне стандартне, інше з округлим дахом. Перпендикулярно до них стоїть ще одне 1- чи 2-поверхова будівля. Далі, трохи на відстані стоїть ще ряд будинків, вочевидь адміністративних корпусів. З протилежного боку - знаходяться поля з поодинокими приватними будинками із коричневими дахами.   Знаходимо відповідну локацію на південному сході Луганська за координатами  48.540797885650036, 39.354945661592666 Нажаль тут в