Перейти до основного вмісту

Соняшник Семен

 Семен був одним із багатьох соняшників, що зростали на полях Полтавщини. Але, чи то сонце на нього світило під якимось особливим кутом, чи занадто сильно окропили хімікатами, та виріс він не таким як всі інші. 

Найперше, він мав ім’я. Він обрав його сам, на честь агроному котрий опікувався полем, коли всі його мешканці були ще маленькими соняшненятами. Пильно оберігав від шкідників та хвороб, підгодовував добривом слідкував за ростом кожного пагінця. Юний соняшник проникся щирою повагою до цієї людини.

Крім того, він не хотів смиренно стояти як це робили інші. Його манив далекий незвіданий світ, про який іноді розповідала Стара Липа, що росла обабіч поля. Він кілька разів вчиняв спроби втекти, але з того нічого не вийшло. Суха земля міцно тримала дроти коріння.

Тому він наважився на бунт. На той єдиний бунт який був йому доступний. Коли всі соняшники повертали свої голови до сонця, як це прийнято, він вперто дивився у протилежний бік, впершись поглядом у своїх сусідів. Семена вражало, наскільки вони однотипні, схожі одне на одного своєї пасивністю та байдужістю. І це лише утверджувало в ньому думку, що він все робить правильно. Семен їх щиро зневажав, тому рідко з ними спілкувався.

‒ Скажи, навіщо ти так робиш, ти що нас не поважаєш? ‒ бувало питав у нього сусід.

‒ А ви навіщо так робите? ‒ тихо відповідав Семен. ‒ Просто тому що так заведено, тому що наші предки роками спостерігали за сонцем? Ви ж не здатні на власний вибір. Ваша доля це бути вилусканими районською гопотою, чи перемолотись на нерафіновану олію. А я не такий як ви. Моє насіння піде на виготовлення екологічно чистого пального для нових двигунів. Я зможу змінити цей світ на краще.  

Про дивака знало все поле. Вітер теліпав жовті листочки соняхів і вони перемовлялись розносячи новину та обговорюючи її. Однозначного ставлення до цього не було. На півночі поля були переконані, що ніякого олії та насіння не існує, а Семен просто конспіролог, якому задурили макітру західні корпорації. На півдні ж погоджувалися, що такий ризик існує, але з цим нічого не вдієш. Та всі вони сходились на думці, що скоро він це переросте.

В одну серпневу ніч, коли соняхи майже дозріли, до поля під’їхала іржава «копійка». З неї вилізло три чоловіки, дістали мішки і почали зрізати голови соняшникам. Холоднокровно й швидко вони йшли рядами, проводячи лезом кухонного ножа по тендітних стеблах.

Семен закляк від жаху. Так, його брати були недалекими та наївними рослинами, але він все одно їх любив. А страшний чоловік з ножем наближався все ближче. Семен бачив як у місячному сяйві неприродно білими дірами сяяли стебла, що ще вдень пашіли квітами. Семен кричить з останніх сил, намагається вхопити того за руку своїми немічними листочками, та все марно. Лезо з легкістю перерізало тонку шию.

Він вже не бачив як його голова впала у розкритий мішок. Як потім, ці мішки відвезли в село і закинули в сарай, щоб було чим взимку годувати курей. А кілька зернин, що  лишились лежати в землі так і не змогли прорости наступного року.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Академія сучасного політика - інфоцигани по-українськи

Інфоцигани – люди, що займаються проведенням навчань і тренінгів, які не несуть жодної корисної інформації і самі не маючи жодних компетенцій крім вміння віртуозно замилювати очі. Годуються, переважно, в середовищах «бізнес-тренерів», «мотиваційних спікерів» чи «тренерів особистого зростання», але освоюють і нові ніші. Наприклад, фантомний проект Академія сучасного політика освоює громадсько-політичну сферу. І я теж потрапив в їх тенета. Як з ними боротись? Зважаючи, що перед навчанням не укладається жодний договір, навіть електронна оферта, вони ніяк не фіксують свою діяльність на офіційному рівні - проблематично. Лише розголосом, та реальними відгуками. Оскільки на їх фб-сторінці відгуки відключені (ха, як неочікувано), залишаю його тут і розпишу свої враження від участі в програмі. Я записався на курс «Керівник проекту з розкрутки політика, партії, ГО, експерта». Як не дивно, та люди, що вчать організовувати проєкти  не можуть організувати власну роботу. Курс мав тривати з середини

Варновий поділ в імперії Маур’їв

Індостан характеризується високим ступенем консервативності у суспільному житті. У побуті населення субконтиненту ще й досі зберігається ряд норм в суспільному житті, які було закладено ще в найдавніші часи.  Перші спроби кодифікації звичаєвого права припадають на IV ст. до н.е., під час утворення першої великої централізованої імперії – Маурійської. Виникнення централізованої держави призвело до певної уніфікації суспільних відносин. Однією з характерних ознак суспільних відносин є варнова диференціація суспільства яка виникла всередині І тис. до н. е. та зберігається на побутовому рівні ще й досі. Основними джерелами для нашого дослідження послужили перші кодифіковані збірки законів на території Індії «Артхашастра» та «Закони Ману». Також використовувались спогади Мегасфену під час візиту до Індії в переказі Страбона та буддійські джерела котрі ввібрав у себе Палійський канон. Традиційна картина варнового поділу виглядає наступним чином. Все індійське суспільство було поділене на

5 мавп у клітці і гроно бананів - експеримент який ніколи не проводився

  В клітку саджають п'ять мавп. Ставлять драбину, на вершину якої кладуть банан. Мавпи починають наввипередки лізти на драбину, щоб дістати банан. У цей момент їх поливають холодною водою. Тільки вони лізуть на драбину, їх поливають водою. Так роблять багато разів, аж поки у них не з'являється стійка асоціація: «драбина – холодна вода». Одну мавпу забирають з клітки, і замість неї підсаджують нову мавпу. Та нічого не знає і відразу ж лізе по драбині, щоб дістати банан. Але чотири інші мавпи, які знають про послідовність «драбина – вода», відразу ж починають її зупиняти. Вона знову на драбину, ті її знову зупиняють. Забирають ще одну мавпу яка знає, що «драбина = холодна вода». Замість неї запускають нову мавпу. Та на драбину - її всі зупиняють, причому нова мавпа, яка не знає про холодну воду, теж приєднується. Так зрештою висаджують всіх мавп, яких поливали водою, і підсаджують нових. Нарешті в клітці чотири мавпи, яких ніколи за спробу залізти на драбину водою не поливали. Ал

Політик Фокс та карикатурист Гілрей

Днями Києвом розклеїли дотепні бігборди із тролінгом Юлії Тимошенко. Це викликало обурення серед її адептів із звинуваченнями злочинної влади у брудній та нечесній грі. Однак, традиція політичної карикатури має давні корені та широко практикувалась (і практикується) у всьому світі. Одним з найяскравіших прикладів цього є протистояння одного з лідера вігів кінця ХVIII ст,  затятого противника короля Георга ІІІ - Чарльза Джеймса Фокса та карикатуриста Джеймса Гілрея. Сам Фокс був непересічною фігурою, яку й досі пам'ятають в Британії. Його батько - Генрі Фокс перший барон Голенд,  був азартним гравцем і затятим картярем, причому часто брав з собою у гральні будинки маленького Чарльза, і син успадкував тягу батька до азартних ігор, і вже до 19 років подорожуючи Європою назбирав понад 16 тисяч фунтів боргів. Після цього батько вирішив влаштувати сина до парламенту, і у 1768 Фокс став членом палати общин від графства Сусекс. Протягом своєї політичної кар'єри він практично вес